Au început înscrierile la RWW2024: Cele 7 lucruri esentiale de stiut despre Romanian Wine Week 2024

Spread the love

ENGLISH version available below

Ce este RWW2024?

Romanian Wine Week 2024 – Săptămâna vinului românesc 2024 este o inițiativă de promovare a vinului românesc în România și în străinătate. Constă într-o serie de evenimente care vor avea loc în perioada 22-28 aprilie 2024 în mai multe orașe din România, precum și în alte țări. În aceeași măsură și în mediul online și în tipar vor fi realizate materiale de informare și promovare.

7 lucruri despre RWW2024

De ce o săptămâna întreagă, de ce Iulian Barbuceanu și de ce acum ?
O săptămână întreagă este necesară pentru a organiza evenimente în mai multe orașe și țări, atât în ​​timpul săptămânii de lucru, cât și în ​​weekend.

Experienta lui Iulian Bărbuceanu în documentarea si promovarea sectorului vitivinicol din România și a sectoarelor conexe este esențială pentru coordonarea unui eveniment de o asemenea amploare.

Succesul primei etape a programului #dublin2023 a generat un interes semnificativ din partea producătorilor români și a companiilor sau reprezentanțelor diplomatice din străinătate pentru organizarea unor evenimente similare și pe alte piețe. Know-how-ul dobândit în cadrul #dublin2023 devine astfel disponibil și pentru alți producători, prin RWW, pentru piața globală.

Cum va fi construit calendarul de evenimente și despre ce evenimente discutăm?
Evenimentele RWW se împart în 3 categorii: în locații alese de organizatori (închiriate special pentru RWW), în locațiile partenerilor sau expozanților (winebar-uri, restaurante, crame etc) și online (live sau sub forma unor cursuri online). Elemente ale calendarului de activități vor începe să fie comunicate începând cu data de 1 martie.

Ca și categorii de evenimente, RWW2024 va cuprinde:

  • Micro-târguri de vin pe interese specifice
  • Degustări de vin
  • Intâlniri B2B
  • Masterclass-uri
  • Ateliere/Workshop-uri B2B
  • Prezentări și Conferințe
  • Experiențe eno-gastronomice
  • Vizite și tururi ghidate la crame
  • Evenimente online
În ce țări vor avea loc evenimente în cadrul RWW2024 ?
Alături de România alte țări vor fi selectate prin folosirea unui algoritm rezultat din cumulul de contacte și resurse disponibile în țările respective, interesul de export al producătorilor din România sau cel de consum/import al vinurilor românești în piețele respective (inclusiv înscrierile realizate direct în platformă din alte țări).

În aceeași măsură, pentru că discutăm și de turism, țările în care în prezent sau în viitorul apropiat există intenția turoperatorilor de a pune în piață vacanțe în România sunt de interes, în contextul în care dorim să asociem eticheta de „țară producătoare de vinuri” și cu alte tipuri de experiențe turistice, nu doar cele în podgorii.

Pe scurt, proiectul este construit astfel încât să susțină activități de interes oriunde in lume. În această etapă timpurie a proiectului dorim să desfășurăm activități de promovare în cel puțin 20 de țări de interes pentru producătorii din România.

Cum este diferit RWW de alte târguri și evenimente?
RWW2024 este construit pornind de la ceea ce evenimentele și programele de promovare/comuncare din prezent nu acoperă. Astfel, vine să completeze piesele de puzzle care lipsesc în ecosistemul de promovare și comunicare a vinului românesc în țară și în lume.

O altă diferența este dată de faptul că expozanții sunt implicăți direct în construirea specificațiilor pentru tipul de public pentru fiecare eveniment în parte, în felul acesta audiența fiind formată doar din public țintă valoros.

RWW2024 este un eveniment descentralizat, în care fiecare expozant / invitat / plătitor de bilet se poate implica punctual doar în ceea ce îl interesează înainte să facă investiția (de timp, de bani, de alte resurse). În felul acesta fiecare componentă a programului funcționează independent și fiecare expozant are libertatea de a-și construi prezența în program în conformitate cu obiectivele proprii și cu bugetul propriu iar publcul are garantate beneficiile dorite prin participare.

Este realizat alături de industrie și de consumatori, nu doar pentru ei. Atât companiile cât și consumatorii / specialiștii aleg în mod proactiv din start ceea ce este de interes pentru ei, din etapa de organizare, care sunt resursele pe care doresc să le implice (timp, bani, cunoșțînțe etc) și se întâmplă doar componentele pentru care există interes și ROI asigurat din start.

Mai sunt și alte elemente de noutate, în special care țin de inovațiile în modul de organizare și de optimizare a costurilor, dar din motive concurențiale  nu pot fi comunicate în acest moment.

Cui se adresează prima ediție a Romanian Wine Week, la nivel global?
Vor avea acces la evenimente, fără a beneficia / putea solicita promovare în cadrul RWW următoarele persoane/companii care vor forma publicul:

Exemple de beneficii: Participarea la degustări, târguri, cursuri sau experiențe eno-gastronomice, vizite la crame, acces la vinuri rare, informații de actualitate, întâlnirea cu producători de vin, formatori sau alte persoane reprezentative din industria vinului și industrii conexe.

Lista completă a beneficilor este disponibilă pe rww.wine/#register

Exemple de beneficii: Acces la informații complete și de actualitate despre enoturism în România (inclusiv oferte punctuale) și despre alte experiențe turistice în care vinul românesc este promovat și prezent în mod corespunzător, la cele mai înalte standarde.

Lista completă a beneficilor este disponibilă pe rww.wine/#register

Exemple de beneficii: Acces la informații complete și de actualitate (prin articole, cursuri, prezentări sau conferințe) care completează curricula universitară, acces la posibili angajatori

Lista completă a beneficilor este disponibilă pe rww.wine/#register

Exemple de beneficii: Acces la informații complete și de actualitate, posibilitatea de a solicita experiențe personalizate (în cadrul evenimentelor: târguri, degustări, cursuri, prezentări, ateliere, Masterclass-uri etc) via formularul online.

Lista completă a beneficilor este disponibilă pe rww.wine/#register

Exemple de beneficii: Acces la informații complete și de actualitate, posibilitatea de a solicita experiențe personalizate via formularul online. Participarea la cursuri și ateliere alături de furnizorii de inputuri/utilaje/tehnologii în sectorul agricol.

Lista completă a beneficilor este disponibilă pe rww.wine/#register

Exemple de beneficii: Acces la informații complete și de actualitate, posibilitatea de a solicita experiențe personalizate via formularul online. Participarea la cursuri și ateliere alături de furnizorii de inputuri/utilaje/tehnologii/finantare în sectorul agricol.

Lista completă a beneficilor este disponibilă pe rww.wine/#register

Exemple de beneficii: Acces la informații complete și de actualitate, posibilitatea de a solicita experiențe personalizate via formularul online. Networking cu alti specialisti din intreaga lume.

Lista completă a beneficilor este disponibilă pe rww.wine/#register

Exemple de beneficii: Acces la informații complete și de actualitate, posibilitatea de a solicita experiențe personalizate via formularul online. Networking cu alti specialisti si cercetatori din intreaga lume.

Lista completă a beneficilor este disponibilă pe rww.wine/#register

Exemple de beneficii: Acces la informații complete și de actualitate, posibilitatea de a solicita experiențe personalizate via formularul online.

Lista completă a beneficilor este disponibilă pe rww.wine/#register

Exemple de beneficii: Acces la informații complete și de actualitate, posibilitatea de a solicita experiențe personalizate via formularul online.

Lista completă a beneficilor este disponibilă pe rww.wine/#register

Exemple de beneficii: Acces la informații complete și de actualitate, posibilitatea de a solicita experiențe personalizate via formularul online.

Lista completă a beneficilor este disponibilă pe rww.wine/#register

Vor avea acces la evenimente, cu titlul de expozanți sau beneficiari de promovare în cadrul RWW, următoarele persoane/companii:

Exemple de beneficii: Promovare pe plan intern și/sau extern către un public țintă precis definit, acces la evenimente B2B personalizate în conformitate cu propriile obiective de business.

Lista completă a beneficilor este disponibilă pe rww.wine/#register

Exemple de beneficii: Promovare pe plan intern și/sau extern către un public țintă precis definit, acces la evenimente B2B personalizate în conformitate cu propriile obiective de business.

Lista completă a beneficilor este disponibilă pe rww.wine/#register

Exemple de beneficii: Promovare pe plan intern către un public țintă precis definit, acces la evenimente B2B personalizate în conformitate cu propriile obiective de business.

Lista completă a beneficilor este disponibilă pe rww.wine/#register

Exemple de beneficii: Promovare pe plan intern și/sau extern către un public țintă precis definit, acces la evenimente B2B personalizate în conformitate cu propriile obiective de business.

Lista completă a beneficilor este disponibilă pe rww.wine/#register

Exemple de beneficii: Promovare pe plan intern și/sau extern către un public țintă precis definit, acces la evenimente B2B personalizate în conformitate cu propriile obiective de business.

Lista completă a beneficilor este disponibilă pe rww.wine/#register

Exemple de beneficii: Promovare pe plan intern și/sau extern către un public țintă precis definit, acces la evenimente B2B personalizate în conformitate cu propriile obiective de business.

Lista completă a beneficilor este disponibilă pe rww.wine/#register

Exemple de beneficii: Promovare pe plan intern și/sau extern către un public țintă precis definit, acces la evenimente B2B personalizate în conformitate cu propriile obiective de business.

Lista completă a beneficilor este disponibilă pe rww.wine/#register

Exemple de beneficii: Promovare pe plan intern și/sau extern către un public țintă precis definit, acces la evenimente B2B personalizate în conformitate cu propriile obiective de business.

Lista completă a beneficilor este disponibilă pe rww.wine/#register

Exemple de beneficii: Promovare pe plan intern și/sau extern către un public țintă precis definit, acces la evenimente B2B personalizate în conformitate cu propriile obiective de business.

Lista completă a beneficilor este disponibilă pe rww.wine/#register

Exemple de beneficii: Promovare pe plan intern și/sau extern către un public țintă precis definit, acces la evenimente B2B personalizate în conformitate cu propriile obiective de business.

Lista completă a beneficilor este disponibilă pe rww.wine/#register

Cum vor fi distribuite invitațiile și biletele pentru public?
Două modalități vor exista pentru a putea accesa invitații sau bilete la oricare dintre evenimentele din cadrul RWW2024 în țară, în online sau în alte țări:

  1. Prin preinregistrarea pe site, prin care oricine poate anunța direct interesul față de anumite categorii de evenimente și informații și în măsura în care vor exista oportunități care să corespundă cu preferințele lor vor primi pe email invitațiile sau acces la achiziția unor bilete puse la dispoziție publicului general.
  2. Prin primirea unei invitații din partea unei companii din industrie sau prin achiziționarea de bilete direct de la parteneri. Toate companiile implicate vor avea la dispoziție un număr de bilete și invitații alocate din partea organizatorilor și vor decide singure cui le repartizează.

Publicul final va fi alcătuit din aceste 2 categorii: cei care au anunțat singuri intenția de a participa și cei care au fost invitați de către industrie.

Care este procedura pentru înregistrare că expozant / beneficiar de promovare și care sunt costurile?
Toți cei interesați să devină expozanți / să beneficieze de promovare au la dispoziție formularul online în care își pot configura obiective de business și vor primi oferte personalizate de participare/implicare în calitate de expozanți.

Pentru abonații Atlas Business Tools nu există alte taxe de participare, pentru cei neabonati ofertele se fac pornind de la informațiile furnizate în formular și încep cu 500 RON.

După ce este stabilită implicarea în proiect se formează echipe de lucru între diferite tipuri de companii (producători și distribuitori, exportatori și importatori, comercianți și comunicatori, etc) și încep pregătirile pentru fiecare eveniment în parte.

Un expozant se poate implica strict prin promovarea în cadrul unui articol online sau poate avea un stand extins în cadrul unui târg organizat în cadrul RWW în țară sau în exterior).

Componenta de proprie inițiativă a companiilor are un rol important în cadrul RWW deoarece dorim să promovăm excelența în industrie și credem că o abordare pasivă nu poate genera excelență.

Costurile rămân mereu în tandem cu gradul de implicare: de la zero până la mii de euro pentru implicările substanțiale și 100% din suma investită este strict pentru realizarea propriilor obiective de marketing.

Nu vor exista taxe / sume fixe de participare plătite în avans  (de genul unor taxe de stand la târg, etc), toate cheluielile vor fi pe baza unor bugete opționale propuse și asumate de către fiecare beneficiar de promovare în parte.

Evenimentele realizate alături de parteneri (winebar-uri, specialiști, distribuitori, comercianți, etc) sunt negociate direct de cei implicați, organizatorul nu solicită comisioane sau plăti din sumele negociate pentru aceste evenimente. (Exemplu: O degustare la un winebar cu vinurile unui producător).

Orice sume implicate (exemplu: încasări din taxele de participare, taxele de promovare / organizare solicitate de winebar etc) sunt discutate, folosite și negociate doar de către companiile implicate (ex: producator de vinuri si winebar).

În calitate de organizator, RWW va încerca să susțină anumite demersuri prin implicarea unor sponsori sau parteneri care să furnizeze servicii, finanțare sau reduceri, prin furnizarea de infrastructură tehnologică (platforme online de rezevare, de comunciare, advertoriale, etc) dar aceste beneficii pot fi disponibile doar cu anumite condiții, de la caz la caz. (în mod opțional).

Cum poți susține și tu RWW2024 ?
Prin participare directă, dacă te încadrezi în oricare dintre categoriile menționate mai sus.

Prin răspândirea vorbei despre RWW în țară și în străinătate.

What is RWW2024?

The Romanian Wine Week 2024 is an initiative to promote Romanian wine in Romania and abroad. It consists of a series of events that will take place between April 22-28, 2024 in several cities in Romania, as well as in other countries. In addition, information and promotional materials will be produced in both online and print media.

7 things to know about RWW2024

Why a full week, why Iulian Barbuceanu, and why now?

A full week is necessary to organize events in multiple cities and countries, both during the workweek and on weekends.

Iulian Bărbuceanu‘s experience in documenting and promoting the Romanian wine sector and related sectors is essential for coordinating an event of such magnitude.

The success of the first stage of the #dublin2023 program has generated significant interest from Romanian producers and foreign companies or diplomatic representatives in organizing similar events in other markets. The know-how acquired within #dublin2023 is thus available to other producers, through RWW, for the global market.

How will the event calendar be built, and what events are we discussing?

Romanian Wine Week events are divided into three categories: in locations chosen by the organizers (rented specifically for RWW), in the locations of partners or exhibitors (wine bars, restaurants, wineries, etc.), and online (live or in the form of online courses). Elements of the activity calendar will begin to be communicated starting March 1st.

As event categories, RWW2024 will include:

  • Micro-wine fairs on specific interests
  • Wine tastings
  • B2B meetings
  • Masterclasses
  • B2B workshops
  • Presentations and conferences
  • Eno-gastronomic experiences
  • Visits and guided tours of wineries
  • Online events
In which countries will events take place in the framework of RWW2024?

In addition to Romania, other countries will be selected using an algorithm that takes into account the following factors: the number of contacts and resources available in the respective countries, the export interest of Romanian producers, or the consumption/import interest in Romanian wines in those markets (including registrations made directly in the platform from other countries).

Additionally, as we are also discussing tourism, countries where tour operators currently or in the near future have the intention of marketing holidays in Romania are of interest, as we want to associate the label of „wine-producing country” with other types of tourist experiences, not just those in vineyards.

In short, the project is designed to support activities of interest anywhere in the world. In this early stage of the project, we want to carry out promotion activities in at least 20 countries of interest to Romanian producers.

How is RWW different from other wine fairs and events?

First, RWW is designed to fill gaps in the current ecosystem of wine promotion and communication in Romania and around the world. This includes gaps in terms of the types of wines that are promoted, the types of audiences that are reached, and the ways in which wine is promoted.

Second, RWW involves exhibitors in the planning process. This ensures that the events are designed to meet the needs of exhibitors and that they are likely to attract the right audience.

Third, RWW is a decentralized event. This means that exhibitors and attendees can choose to participate in only the events that are of interest to them. This makes it more affordable and convenient for exhibitors and attendees to participate.

Fourth, RWW is designed to be collaborative. It is a partnership between the wine industry and consumers. This ensures that the events are relevant to both groups and that they are likely to be successful.

Finally, RWW is innovative. It uses new technologies and approaches to promote Romanian wine. This helps to ensure that RWW is effective and that it reaches a wide audience.

There are also other new elements, especially those related to innovations in the way of organizing and optimizing costs, but for competitive reasons they cannot be communicated at this time.

To whom is the first edition of Romanian Wine Week addressed, globally?

The following people/companies that will form the audience will have access to events, without benefiting from or being able to request promotion within RWW:

Examples of benefits: Participation in tastings, fairs, courses or eno-gastronomic experiences, visits to wineries, access to rare wines, up-to-date information, meeting with wine producers, trainers or other representatives of the wine industry and related industries.

Full list of benefits detailed at rww.wine/#register

Examples of benefits: Access to complete and up-to-date information about wine tourism in Romania (including special offers) and about other tourist experiences in which Romanian wine is promoted and presented appropriately, to the highest standards.

Full list of benefits detailed at rww.wine/#register

Examples of benefits: Access to complete and up-to-date information (through articles, courses, presentations, or conferences) that complement the university curriculum, access to potential employers

Full list of benefits detailed at rww.wine/#register

Examples of benefits: Access to complete and up-to-date information, the ability to request personalized experiences (within events: fairs, tastings, courses, presentations, workshops, Masterclasses, etc.) via the online form.

Full list of benefits detailed at rww.wine/#register

Examples of benefits: Access to complete and up-to-date information, the possibility to request personalized experiences via the online form. Participation in courses and workshops alongside suppliers of inputs/equipment/technologies in the agricultural sector.

Full list of benefits detailed at rww.wine/#register

Examples of benefits: Access to complete and up-to-date information, the possibility of requesting personalized experiences via the online form. Participation in courses and workshops alongside suppliers of inputs/equipment/technologies/financing in the agricultural sector.

Full list of benefits detailed at rww.wine/#register

Examples of benefits: Access to complete and up-to-date information, the ability to request personalized experiences via the online form. Networking with other specialists from around the world.

Full list of benefits detailed at rww.wine/#register

Examples of benefits: Access to complete and up-to-date information, the possibility to request personalized experiences via the online form. Networking with other specialists and researchers from around the world.

Full list of benefits detailed at rww.wine/#register

Examples of benefits: Access to complete and up-to-date information, the possibility to request personalized experiences via the online form.

Full list of benefits detailed at rww.wine/#register

Examples of benefits: Access to complete and up-to-date information, the possibility of requesting personalized experiences via the online form.

Full list of benefits detailed at rww.wine/#register

Examples of benefits: Access to complete and up-to-date information, the possibility of requesting personalized experiences via the online form.

Full list of benefits detailed at rww.wine/#register

The following people/companies will have access to events as exhibitors or beneficiaries of promotion within RWW:

Examples of benefits: Acces to a precisely defined global target audience, access to personalized B2B events in accordance with the business objectives.

Full list of benefits detailed at rww.wine/#register

Examples of benefits: Acces to a precisely defined global target audience, access to personalized B2B events in accordance with the business objectives.

Full list of benefits detailed at rww.wine/#register

Examples of benefits: Acces to a precisely defined B2B target audience in Romania (wine producers, sellers and distributors), access to personalized B2B events in accordance with the business objectives.

Full list of benefits detailed at rww.wine/#register

Examples of benefits: Acces to a precisely defined global target audience, access to personalized B2B events in accordance with the business objectives.

Full list of benefits detailed at rww.wine/#register

Examples of benefits: Acces to a precisely defined global target audience, access to personalized B2B events in accordance with the business objectives.

Full list of benefits detailed at rww.wine/#register

Examples of benefits: Acces to a precisely defined global target audience, access to personalized B2B events in accordance with the business objectives.

Full list of benefits detailed at rww.wine/#register

Examples of benefits: Acces to a precisely defined global target audience, access to personalized B2B events in accordance with the business objectives.

Full list of benefits detailed at rww.wine/#register

Examples of benefits: Acces to a precisely defined global target audience, access to personalized B2B events in accordance with the business objectives.

Full list of benefits detailed at rww.wine/#register

Examples of benefits: Acces to a precisely defined global target audience, access to personalized educational events worldwide.

Full list of benefits detailed at rww.wine/#register

Examples of benefits: Acces to a precisely defined global target audience.

Full list of benefits detailed at rww.wine/#register

How will invitations and tickets for the public be distributed?

There will be two ways to access invitations or tickets to any of the events within the RWW2024 in the country, online or in other countries:

  • By pre-registering on the website, through which anyone can directly announce their interest in certain categories of events and information, and to the extent that there will be opportunities that match their preferences, they will receive invitations or access to purchase tickets made available to the general public.
  • By receiving an invitation from a company in the industry or by purchasing tickets directly from partners. All companies involved will have a number of tickets and invitations allocated by the organizers and will decide for themselves who they will distribute them to.

The final audience will be made up of these two categories: those who have announced their intention to participate on their own and those who have been invited by the industry.

„What is the registration procedure for an exhibitor / promotion beneficiary and what are the costs?

All those interested in becoming exhibitors / benefiting from promotion have the online form available where they can configure their business objectives and will receive personalized offers for participation/involvement as exhibitors.

For Atlas Business Tools subscribers, there are no other participation fees, for non-subscribers, offers are made starting from the information provided in the form and start at 500 RON.

After the involvement in the project is established, working teams are formed between different types of companies (producers and distributors, exporters and importers, merchants and communicators, etc.) and preparations begin for each event.

An exhibitor can be involved strictly through promotion in an online article or can have an extended stand at a fair organized within RWW in the country or abroad).

The component of the companies’ own initiative plays an important role within RWW because we want to promote excellence in the industry and we believe that a passive approach cannot generate excellence.

The costs always remain in tandem with the degree of involvement: from zero to thousands of euros for substantial involvements and 100% of the invested amount is strictly for achieving their own marketing objectives.

There will be no fees / fixed amounts of participation paid in advance (such as stand fees at a fair, etc.), all expenses will be based on optional budgets proposed and assumed by each beneficiary of promotion.

Events held in partnership with partners (wine bars, specialists, distributors, merchants, etc.) are negotiated directly by those involved, the organizer does not request commissions or payments from the amounts negotiated for these events. (Example: A tasting at a wine bar with the wines of a producer).

Any sums involved (for example: income from participation fees, promotion / organization fees requested by the wine bar, etc.) are discussed, used and negotiated only by the companies involved (e.g. wine producer and wine bar).

As an organizer, RWW will try to support certain initiatives by involving sponsors or partners who will provide services, financing or discounts, by providing technological infrastructure (online reservation platforms, communication platforms, advertorials, etc.), but these benefits may only be available under certain conditions, depending on the case. (optional).

How can you also support RWW2024?

By direct participation, if you fall within any of the categories mentioned above.

By spreading the word about RWW in the country and abroad.


Spread the love